dimecres, 30 de maig del 2012

Xavier Teixidor a Patriarques.

-Cordada: Isaac Ferrés i Busquets.
-Ressenya:

-Material: Via totalment equipada amb parabolts i alguns claus. Nosalstres duiem força ferralla i al final només hem posat un Camalot de l'1 per acabar d'arribar a la cinquena reunió, una mica d'alejillo peró suposo que prescindible ( IV-V ) amb bona roca. Porteu alguna cinta llarga i doble corda per enllaçar millor un parell de tirades, sinó són dotze expresos.
-Aproximació: Desde Sta. Cecilia agafem el camí de l'Arrel ( G.R.) a l'esquerra, direcció monestir. Passem per sota del Serrat del Moro, l'Aeri i el Serrat del Duc. Després ve Patriarques, just pasar-lo trobem la Canal dels Avellanera a la dreta. Pujem per la mateixa, amb la precaució de seguir-la per la seva banda dreta. Si així ho fem trobarem un petit torrent i poc després una mena de canal amb un resalt equipat amb una corda fixe i uns petits esglaons metàlics. Seguint la corda fixe arribem a peu de via. Parabolts que havien sigut blaus visibles.

-Via: Anàvem una miqueta a l'expectativa de si seria un callo o no. Al final la via ens ha agradat força, és veritat que no te massa ambient i que creua un parell de jardinets. Peró d'altra banda te plaques de bona roca, algún tram atlètic, un parell de díedres guapos i una aresta final prou xula. Vaja que al final surt una bona via. Respecte a l'equipament i la dificultat obligada: hi ha trams de V o V+ on pots fer pràcticament Ae i llavors a la setena tirada et toca fer un pas amb la xapa a sota dels peus i amb una llastra que no mola massa. Aquest pas deu ser lo més obligat de la via i estarà sobre el 6a+, la resta trampejable amb V+/6a. La roca l'hem trobada entre bona i excel.lent en un 90 % de la via, suposo que la via s'ha anat fent i la roca s'ha anat sanejant.
 Hem enllaçat les tirades: 2 i 3, 9 i 10. De la R10 hem sortit al cim amb uns setanta metres.

-Descèns: Del cim desgrimpar a un collet, d'aquí no baixar per una canal que s'aboca al buit ni grimpar a l'esquerra, entrar a dins del bosc i seguir per una zona amb traça peró força bruta fins a un collet. Devallar per la vessant contraria on acabem trobant un torrent. Baixem pel torrent fins a creuar-nos amb el camí de Sant Jeroni. El seguim a l'esquerra fins a un cartell, aquí si ens hi fixem hi ha un corriol a l'esquerra amb marques grogues i una fita que ens porta al coll de la Canal dels Avellaners, baixem per la mateixa fins al Camí de l'Arrel.

1. Si.. però compte amb la calor d'agost!!!! En se d'un que encara s'aixuga la suor!!!

1. La vertitat és que vàrem estar tota l'estona al sol i a l'ombra, anava a trams. Sempre m'endescuido de ficar l'orientació de les vies. Aquesta no acaba de quedar a l'ombra i pel que dius no deu ser una via per fer al pic de l'estiu...salut!