dijous, 12 de juliol del 2012

Directa al Paredón.

-Cordada: Antonio, Martí i Busquets.
-Ressenya: http://lanochedelloro.com/reseespana/balears_entre_pare.html#
-Material: La via està pràcticament equipada amb burils, bolts del 8 i pitons. Hem possat poques peçes peró hem possat de tot: Semàfor d'Aliens, joc de tascons i Camalots fins al número 3.
-Accés: Des de Palma hem d'anar fins al poble de Sóller ( crta. Bunyola, tunel 4.5 euros o coll ). A Sóller continuar en direcció Pollença. Uns 10 quilometres després de Sóller arribem a la presa de Cúber on hi ha unes instal.lacions militars. Nosaltres hem aparcat en un revolt abans de la garita que talla el pas a la carretera militar, suposo que és més discret. Hi ha una pista que entra en una finca particular ( porta ). La paret s'insinua des de la carretera.
-Aproximació: Podem començar-la de dues maneres. Una és saltant directament la tanca de la carretera militar i l'altre és la que hem fet nosaltres. Hem saltat la porta de la pista particular i hem seguit aquesta pista fins que es creua amb la carretera militar. Seguir-la una estona de pujada fins que arribem a una pista a ma dreta, Aquesta ens portarà fins a una pedrera abandonada. A l'esquerra de la mateixa hi surt un corriol que ens portará a la base de la paret, anem a l'esquerra a buscar el peu de via ( fites ).
-Orientació: Està a l'ombra a partir de les 4.

-Via: A nosaltres ens ha agradat per l'entorn i per la bellessa d'algunes de les seves tirades. El llarg més exigent és el primer ( 6a obligat ). Força variada i amb bona roca, via clàssica. Algunes reunions són incómodes i/o cal reforçar-les, no hem enllaçat tirades. La roca és bona i la via te força ambient. Les dues darreres tirades no ens quadren massa amb la ressenya...hem sortit de la reunió 6 a caçar un parabolt i d'aquí a una mena d'esperó a la dreta d'un desprendiment, on trobem un altre bolt  ( més V que IV ) i una reunió al damunt, d'aquí uns metres de fàcil grimpada al cim. Potser la via anava més per la dreta, el cas és que així surt una tirada menys.
-Descèns: Del cim anar al coll que queda a la dreta ( mirant a la paret ). Del coll baixem per una tartera fins a peu de paret i retrobem la traça de l'aproximació. Molt fitat.

1. merci per la info de les vostres escalades a Mallorca!!

2. Espero que t'hagin estat útils!, si necessites més informació deixa'm un comentari a l'última entrada que tingui al blog ( encara que no tingui res a veure amb Mallorca ), que les entrades antigues no les miro i aquest comentari l'he vist de miracle!.
    Salut!!!

3. Buenas , qué tal para hacer esta vía en pleno diciembre ¿mucho frío?Gracias

1. Buenas,
      La verdad solo estuve una vez en la zona y no lo controlo mucho.
      Según anoté tiene orientación Este y está a cierta altura.
      Supongo que si vas por la mañana un dia sin viento puedes estar bien.
      Ya nos contaras!

2. lo pregunto porque he visto algunas fotos de la zona con bastante nieve...supongo será después de algún temporal o gota fría, por cierto , en esta entrada no se ven las fotos , solo se ven si pinchas en el cuadradito donde deberian estar y lo abres en otra ventana, en las entradas más recientes si que se ven.Merci

4. Lo de la nieve puede ser,el sitio està alto yo escalé en verano.
    Ya miraré lo de las fotos,raro de cojones.
    Saludos y buenas escaladas!