dijous, 12 de juliol del 2012

Sa Gúbia: Bombers, Llum de Lluna i Princesa.

-Cordada: Martí, Antonio i Busquets.
-Ressenyes:

-Orientacions: La Bombers està al sol entre les 10 i les 5 de la tarda, Llum de Lluna te ombra fins les 14 hores i a la Princesa triga una miqueta més a tocar-li el Sol.

-Material: Les vies estan totalment equipades amb parabolts, a la Princesa trobem alguna peça més antiga. Nosaltres hem fet les vies només amb cintes exprés, duiem Aliens peró no els hem possat. Si es va just de grau un gantxo potser ens pugi ajudar ja que les vies van per plaques amb força gotes d'aigua i forats.

-Aproximació: Aparquem al restaurant Penasso ( carretera de Bunyola a Palma, si venim de Palma veurem la paret ). Creuem la carretera i caminem uns cent metres en direcció a Palma. Entrem per una carretereta a ma dreta que es converteix en pista i que va paral.lela a la carretera de Palma. La seguim cosa d'un quilometre o dos i a l'alçada d'una hípica agafem un torrent a ma dreta que va cap a la paret. A les inmediacions de la paret deixem el torrent i pujem cap a peu de paret, si la seguim primer trobem els peus de via: Princesa, Llum... i Bombers.

-Descèns: Nosaltres hem rapelat totes les vies amb doble corda de 60, factible amb simples. A la Bombers llarg a llarg menys els dos primers que hem baixat amb un sol ràpel de 55-60. A la Llum... hem fet la mateixa jugada i a la Princesa ens hem saltat R4.
Mirant ressenyes per Internet sembla que de la Princesa i Llum... pot ser bona cosa baixar a peu, sobretot si no hem de fer una altre via després.

-Via Bombers: La més tècnica de les tres i segurament la més obligada ( 6a Soldevila i 6b Luichy, 6a+ blocempotrat ). També és la més curta, guapa com les altres. Bona roca i gens sobada.

Per localitzar-la penseu que està uns doscents metres més amunt que l'inci de l'evident Esperó o Normal. Una bona referència és el desplom taronja que marca el croquis així com els arbres de peu de via. A nosaltres el que ens ha anat bé ha sigut el tron on es fa R1 que es veu des de terra.

-Via Llum de Lluna: La més nova de les tres i segurament la menys obligada de les tres ( V+/6a ), nosaltres hi vàrem entrar pensant que estàvem fent la Princesa, es troba al final del sector Princesa a l'esquerra del tot. La primera tirada supera un forat-desplomet caracterísitic. Al ser una via nova la roca encara està un pèl bruta, peró res que desmereixi l'escalada. Nosaltres no vàrem fer el darrer llarg per que des d'abaix semblava que no valia massa la pena, peró després veient fotos sembla guapo.Trobem alguna reunió intermitja que no cal fer ( són per rapelar amb simples de 70 ). Força variada i ben trobada, malgrat no tenir massa ambient te trams de placa força bons.

-Via Princesa: La més atlètica i amb millor ambient de les tres, molt guapa. 6a obligat. Ens va costar de trobar, el que heu de fer és fixar-vos amb un gran desplom o bovedas grogues a la dreta del sector. Després ve una via que va per una zona gris i que es troba amb un tram vermellós. A l'esquerra ja ve la Princesa. No ens cuadrava amb la ressenya d'en Luichy algunes coses: El ninxol de R0 no te arbre, el mur per on va la via no semblava de V-V+ ( jo crec que és un bon 6a ) i a més hi ha reuinons intermitjes que no marca en Luichy. La primera tirada la vàrem fer del tirón ( 60 des del terra ) i el company va tenir molt de pes de corda, solucions: fer la R0 ( precari ) o fer la reunió intermitja que hi ha per rapelar. Fem la resta de la via com marca en Luichy enllaçant les tirades : 3 i 4 . Bona roca i gens pulida.