dimarts, 4 de setembre del 2012

Ailefroide: Marche au Supplice i Les Montagnards sont las.

-Cordada: Pablo i Busquets.
-Material: Cintes exprés.
-Ressenya:

-Accés: Arribem al poble d'Ailefroide a través de Briançon i Argentiere. Travessem el poble i just creuar un pont aparquem.
-Aproximació: Tornem a creuar el pont i seguim un camí paral.lel al riu ( amunt, dreta ). La Marche està abans, a la paret del Travers de Pelvoux. Em sembla que la via no en te cap altre més a prop i per tant no ens podem confondre, la via s'incia a la dreta d'un desplom i es veuen els primers parabolts.
La Les Montagnards... està a la següent paret: La Poire. A l'esquerra te la clàssica La Cocarde ( nom pintat ) , la via comença en una fissura atlètica on veiem dos parabolts.

-Vies: Les dues vies es poden realitzar amb un grau obligat de V+, són predominantment d'aderència peró sobretot la Marche és una miqueta més variada amb trams més atlètics. La roca és bona. A la Marche hem enllaçat les tirades 2 i 3, 4 i 5 ( millor amb doble corda i cintes llargues ), d'aquesta més o menys es pot abandonar des de qualsevol punt, a nosaltres ens va ploure un dia a R5 i vàrem rapelar sense entrebancs ( abandonant material ).  A nosaltres ens va agradar més la Marche, més homogenia i amb més ambient. Les dues són bones per anar agafant el punt al tema de l'aderència. A la Les Montagnards... pot anar bé dur alguna peça mitjana per rematar l'equipament en algún tram de fissura.

-Descèns:

-Marche...: En comptes d'acabar l'últim llarg hem anat a l'esquerra a trincar el primer ràpel. Amb dos ràpels hem baixat a la feixa, hem desgrimpat per la mateixa fins a un nou ràpel que ens deixa a peu de paret.

-Les Montagnards...: De l'última reunió hem tirat ràpels cap a la canal de l'esquerra ( mirant la paret ), compte perquè aquests creuen la concorregurda via Ecrins Total i a la canal hi ha roques sueltes.