dijous, 11 d’abril del 2013

Rompededos.

-Cordada: Berta i Busquets.
-Ressenya: Luichy.
-Aproximació:Hem d'agafar el camí que voreja el Puig Campana. Després d'una forta pujada prenem un camí més petit a la dreta que supera un contrafort rocós. Pugem per una ample carena, quan estiguem més o menys sota de la paret hem de deixar la carena ( traça de baixada ) i flanquejar a l'esquerra. La via comença a l'esquerra de l' Esperó Elegant. Les dues primeres xapes són espits i a l'esquerra te una linea d'espits amb xapa de burí. Hi ha una fletxa picada a peu de via.

-Material: Algún tascó i un joc de friends des de l'Alien groc al Camalot de l'1. El gantxo i l'estrep ens varen anar molt bé per passar els trams més complicats.
-Via: És una bona via esportiva de paret, equipada per dalt amb espits i claus, amb graduació i estil anys 80. Alguns dels espits han estat substituits per parabolts.Placa amb un parell de trams de díedre. Sense gantxo el grau obligat deu ser de 6b/+. Amb un gantxo i algún altre invent puntual ens hi podem enfilar amb un grau obligat aproximat de 6a i quatre pasos aïllats d'A1.

L'ubicació de R1 és una miqueta estranya, hi ha tres opcions:
1) Montar la R1 penjada que hi ha a uns 20 metres del terra equipada amb dos bolts i dues xapes per sota d'on marca en Luichy . En cas de fer aixó compte amb el factor 2 que hi ha sortint de la reunió. Millor que el qui arriba a R1 monti la primera xapa del segon llarg.
2) Fer la primera reunió on marca en Luichy, és a la xapa que fa 3 sortint de la R1 penjada. En aquest cas farem la R1 d'un espit i un pont de roca petit peró bo ( no equipat ) a l'esquerra de la xapa. Nosaltres hem fet aixó.
3) Tirar fins la segona reunió, deuen ser uns 40-50 metres. No se si hi ha molt de fregament, al tram de díedre final hem enxufat un tascó i un C 0.75.
L'úlitm llarg te un parabolt amb anella al final de les dificultats, del qual podem despenjar-nos si volem rapelar la via. Tramet de blocs a la tercera tirada on cal anar amb compte però es passa bé.

-Descens: Del parabolt amb anella on acaba la via podem flanqueijar a la dreta i continuar per l'Esperó Elegant  . Sinó podem rapelar per la mateixa via, ràpels concorreguts ja que és per on baixen les cordades que fan la Díedros Mágicos.

1. a la R2 s'arriba bé i sense massa fregament prenent les precaucions precises (cintes llargues i/o gestionar cordes) i és molt més còmode que muntar la R1

1. Merçi per la info!!!!,,d'aquesta també heu fet croquis?