divendres, 31 de maig del 2013

Josep Maria Montfort.

-Accés: Des de Montanisell hem de fer tres quilometres de pista per sota la Serra de Sant Joan fins arribar al Coll de l'Apallador. Aquest es troba al cap de poc d'haver passat un mas a ma esquerra i te una gran esplanada per aparcar a l'esquerra també.

-Aproximació: Va molt bé aquesta foto d'en Gatsaule per ubicar la via des de el Coll de l'Apallador. D'aquí no hem sapigut trobar cap camí fressat per pujar a peu de via i hem anat una miqueta pel dret cap a peu de via. Primer hem borejat un llom per l'esquerra i ens hi hem acabat enfilant, llavors continuem pujant buscant el pas menys embardissat del bosc fins que enganxem una tartera de grans blocs que seguim amunt fins a peu de via. Val a dir que aquesta tartera quan més a prop de la paret més neta està.
Nosaltres hem escalat la primera tirada de la Dismi, parabolts visibles.

-Material: Nosaltres hem utilitzat algun tascó i un joc de friends des de l'Alien blau al Camalot del 3. Aquest darrer només el vàrem posar un cop ( final Ll4 ) i crec que una miqueta al fons entrava un 2. Hi ha qui recomana un 4 pel díedre de la sisena tirada, nosaltres no l'hem pas trobat a faltar. Dúiem claus peró no els hem possat, crec que aquests podrien anar bé pels trams més fàcils ( IV+) però no a cap tram de més dificultat ni per reforçar reunions.
-Ressenya: Com que no n'hem vist cap que ens fes el pes n'hem fet una:

-Via: Poc equipada, d'aquestes d'anar-te buscant la vida. Al meu entendre això l'hi dóna gràcia a la via i a més hi ha alguns trams guapos acompanyats dels rostolls pertinents. Roca sanejada i V-V+ /Ae obligat.
Nosaltres hem fet la primera tirada de la Dismi, la R1 d'aquesta via queda un metre per sota de la primera role de la J.M.M.  que a més només te un espit. Hem enllaçat sense problemes de fregament les tirades: 3-4 i les dues darreres.

-Descens: Del final de la via carenem a la dreta. Trobem una primera canal amb una fita, nosaltres hem baixat per aquesta canal trobant un ràpel de 25-30 al final o bé una desgrimpada. Acabada la canal a buscar-se la vida primer per tartera i després pel bosc fins anar a petar a la pista, més o menys a l'alçada del mas. Crec que si tires carena enllà la següent canal permet baixar sense rapelar.

1. Bona aquesta! i gràcies per la ressenya!

2. Ei Jaume!, a nosaltres ens va agradar sobretot pel tema aventurilla. Si no l'has fet i hi vas espero que et serveixi la ressenya i l'informació del bloc.