dissabte, 12 de juliol del 2014

Francesc Sardans Fàbregas al Timbaler del Bruc.

Aproximant amb el Timbaler al fons.
-Cordada: Albert Macau i Busquets.
-Orientació: Diria que sud, hi vàrem anar un dia que feia núbol.
-Ressenya: Aquesta d'Escalatroncs que està molt bé, merci!.

-Accés: Hem d'anar al Bruc i fer el mateix accés i aproximació que per anar al sector esportiu del Vermell del Xincarró.Des del Bruc agafem  el camí de Can Salses ( costat de l'escola)  fins que arribem a un revolt a mà dreta on hi ha un trencant; prenem el trencall (nord) i continuem per una zona amb camps d’oliveres fins que a mà dreta trobem un eixamplament on podem aparcar (parking del Vermell, sol haver-hi cotxes ).
-Aproximació: Des d’allí continuem a peu cap al nord; de seguida trobem un trencant  a la dreta (marques blaves, sector Desdentegada) que no prenem, seguim cap al nord en lleugera pujada fins que veiem la paret. Continuem fins a peu de via. Es veuen les primeres xapes, un pitó i les inicials 6Q picades.

Primers metres de la via.
-Material: Unes quatorze cintes exprés i doble corda per enllaçar tirades.
-Via: Ben trobada i prou variada, un curt tram de díedre i placa tombada a baix i més dreta després. L'hem fet en dues tirades, fent la R2 i la del cim. Aquí no hem sabut veure cap instal.lació i hem encintat un bloc tamany cotxe que hi ha al cim. La via no està equipada per rapelar però abandonant material es veia bé per baixar.  Parabolts del 8 i algun pitó.

La meva reunió del cim.

-Dificultat obligada: V/Ae.
-Descens:  Del cim anar cap a l'esquerra, en dirección al caracterísitic Gerro peró sense acabar-hi d'arribar. Hem de baixar, doncs, pel vessant que hi ha entre el Gerro i el Timbaler fins a trobar traçes i alguna fita que ens retornen al camí de l'aproximació.