dijous, 31 de juliol del 2014

Via del Díedre a Serre Châtelard o Combe Laval.

Aproximant...ja veiem la paret!

-Cordada: Pablo, Dani i Busquets.
-Accés: Dependrà de per on aproximem, nosaltres ho hem fet per la base de la paret i així ho explico. Des de Pont en Royans cal anar fins a St. Laurent en Royans i prendre la carretera que porta al Coll de la Machine. Poc després del tercer revolt de ferradura hi ha un petit aparcament. El distingirem perquè hi te una cadena i hi ha un Prat ben petit ple de llenya i palets. Aquest aparcament és molt just i és millor pujar una miqueta més per la carretera i aparcar a l'entrada d'un camí amb un cartell de senderistes que és per on apareixerem quan baixem si no és que rapelem.

Ressenyes del Camp to Camp.

-Aproximació: Creuem aquest petit Prat i trobem un camí perpendicular al que seguim. Agafem aquest camí cap a l'esquerra i arribem a uns grans Prats amb pendent, seguim aquests Prats per un camí cap a l'esquerra. A la part alta dels Prats cal agafar un camí a ma dreta en una zona de bosc. Aquest camí fa una pujada constant i ens deixa en una gran tartera. Un cop aquí no aneu directes a la paret, cal anar fent força flanqueig cap a la dreta ( alguna fita ). Quan sigueu a la base de la paret caldrà anar flanquejant a la dreta. La via va per un fil gris en una zona de desploms groguencs. El peu de via costa de veure, és en un sócol fisurat que dona accés a una vireta cap a l'esquerra. Hi ha dues fites petites, una inscripció que costa de veure i un casquillo d'espit. Si ens trobem amb una pedra sicada amb el nom i les xapes de la Opéra Vertaco és que ens hem passat de frenada.

Tram ben plaent al final de la via.

-Via: Bona via de díedres i fissures de totes les mides amb bona roca, sense pulir.Hiperlógica.Una mica herbosa a la part inferior peró guanya amb l'alçada. Segons les guies la trilogía de vies més asequibles del Royans serien: La Voie des Buis a Presles, el Gendarme del Croumuse i aquesta. Nosaltres aquesta l'hem trobat més obligada i menys equipada que les altres dues. Hem fet la via en lliure però semblava que el tram de 6a, a part de sostingut, era de mal trampejar si no es portava alguna peça ben gran ( Camalot del 4 o més ? ). Pel que fa a l'equipament, tant sols hi trobarem 5 pitons i 4 ponts de roca a les tirades. Es veía algún espàrreg reventat, es veu que és una de les típiques vies que s'equipen i es desequipen. Si consulteu al Camp to Camp veureu com va variant l'equipament al llarg del temps.
-Orientació: Sud Oest, diría que està a l'ombra fins ben bé les dues.

Croquis d'en Joan Jover i la nostre.
-Material: Nosaltres vàrem portar algún tascó i el joc de friends des de l'Alien groc al Camalot del 2. A tots tres ens va semblar que si haguessim dut el 4 l'hauriem possat.
-Descens:  Carenar cap a la dreta uns vint minuts ben bons, més o menys fressat fins a una mena de collet. Aquí baixar a l'esquerra pel bosc seguint  una traça força fressada fins a una pista-camí. Agafem la pista-camí cap a l'esquerra que ens acaba retornant a la carretera.

Ben encaixonats abans del tram plaent!.