divendres, 14 de novembre del 2014

Aresta Brucs a l'Agulla dels Espeleolegs.




-Cordada: Txus i Busquets.
-Accés: Aparcament de Can Massana, situat en un coll a la carretera entre el Bruc i Manressa. Convé no deixar res al cotxe ja que és un lloc típic de robatoris.


-Aproximació: Des de l'aparcament pujem en direcció al refugi d'Agulles ( senyalitzat ). Al cap de mitja hora arribarem al Pas de la Portella. Anem carenant a l'esquerra seguint un camí amb marques vermelles i passem per peu de via. No se si hem fet l'entrada original, el cas és que hem entrat per una alzina amb un espit amb xapa de burí a sobre, diría que a l'esquerra de l'eix de l'aresta.
-Orientació: Sud, via exposada al vent.


-Material:  Els valents i bons montserratins passen només amb cintes exprés. Si sou porucs i mals montserratins com jo us anirà bé una plaqueta recuperable, un parell de vaguetes fines i un cargol d'espit mètrica 10 per poder fer amb artificial la sortida de R1.
-Ressenya: Com que no vaig fer cap retratu he agafat el grapat de ressenyes que trobat a la xarxa, així no queda tant soso. Quan tingui un moment enllaço i cito les fonts, moltes gràcies a tots!.


-Via: La primera tirada està pràcticament desequipada: espit amb xapa de burí més que res per marcar l'inici i després un casquillo d'espit. El segón llarg està equipat amb parabolts ( evidentment no són originals ). Per trincar el primer parabolt hem sortit per l'esquerra de la reunió i  hi havia un parell de  passos de V ,a mi m'han semblat de V+, no sóc montserratí, en canvi la col.lega deia IV-V. Si porteu el material que he dit abans aquest tram el podreu fer amb artificial.Corren rumors de que es vol desequipar la via, nosaltres la vàrem fer al juliol i estaba així.
L'hem fet amb una sola tirada sense problemes de fregament.
-Descens: Un sol ràpel de 45 metres per la mateixa via.
-Nosaltres ho hem combinat amb:
1. Via Ràpel o Faja a la Pelada.
2. Aresta Brucs a la Savina Inferior.
3. Aresta Brucs a l'Agulla del Capdamunt.
4. Aresta Brucs a la Podrida.

7 comentaris:

  1. Perdò!, el cargol d'espit que comento és del 8!

    ResponElimina
  2. Si surts per la dreta es més fàcil

    ResponElimina
  3. OK, em sembla que ho vaig provar però em va semblar més xungo. Quan pugui ho afegeixo a la piada. Per cert...l'has fet ultimament?, saps com està de ferro?.
    Merci per la info!.
    Salut!

    ResponElimina
  4. Feta el 5/5/2017 i esta correcte i igual

    ResponElimina
  5. Moltes gràcies per actualitzar la informació.
    Salut i piades!!!

    ResponElimina
  6. Hola.... jo la vaig fer el dilluns passat (17/05/21) i segueix tot igual... jo la vaig fer per la dreta ja que hi ha un cap de buril on pots posar placa recuperable... però crec que és més finet que per l'esquerra... però almenys està algu més assegurat!!!

    ResponElimina