divendres, 21 de novembre del 2014

Via Etambot a Marialles.

Segona tirada.

-Cordada: Txus i Busquets.
-Accés: Cal anar fins al refugi de Marialles. Si venim des de l'Empordà agafem l'A7 i sortim a la sortida 42. Anem seguint les indicacions d'Andorra, passem el municipi de Prada de Conflent i arribem al poble de Vilafranca de Conflent. Aquí deixem la carretera que portem i trenquem a l'esquerra cap a Vernet i Castell. Creuem les dues poblacions i agafem la carretera D-116 que ens porta fins a Coll de Jou. Aquí neix una pista en molt bon estat que arriba fins al mateix refugi de Marialles. Molt més ràpid que pujar a Cortalets!.

El refugi.

-Aproximació: Molt ben explicada al croquis d'en Luichy.. Afegir que hi trobarem algunes fites, que el ràpel si t'el vols estalviar no vagis a desgrimpar per on va el rapel exactament i que la via comença un parell de metres per sobre del riu.
-Orientació: Sud est, a les quatre començava a estar a l'ombra.

A no se quina tirada.

-Material: Tot i que la via està perfectament equipada amb bolts ( Petzl del 12 ? ) si aneu justos de grau i/o us mola deixar el tema cossit al segón us pot anar bé el semàfor i algun friend mitjà.
-Via: Combinació de diferents agulles sobreposades amb els pertinents ràpels i caminada ( molt poca ) entre elles. Si anem amb la idea d'anar fent ressalts aquests no estan malament, fins i tot el principi de la via te ambient. Molta placa atlètica i gairebé res d'aderència, alguns díedres. Hem entrat per la variant de l'esquerra i ens ha semblat més el 6b+ de la guia francesa que el 6a d'en Luichy. Una altre discrepància amb en Luichy és que no hem trobat cap tram amb líquen ni cap bloc. Les roles no están equipades per rapelar.
-Grau obligat: En principi el V+/A0 d'en Lucihy em sembla molt correcte, encara que entrant per l'esquerra potser hi havia algún tram obligat que potser si que era més el 6a/A0  de la guia...