divendres, 6 de març del 2015

Via La Paleta a l'Agulla dels Pelats.

-Cordada: Salla i Busquets.
-Accés: Sortim de Balaguer per la carretera C-12 com si anéssim a Àger. Quan arribem a l’alçada del Monestir d’Avellanes trenquem a la dreta direcció Vilanova de la Sal. Creuem Vilanova i prenem una pista en direcció a l'ermita de Montalegre, alguns cartells. Seguim la pista uns 4,5 km fins que arribem a una cruïlla de tres camins. Hem de prendre el de més a la dreta (direcció Montalegre). Seguim per aquesta pista, cada cop en més mal estat. Arribem a un revolt a l'esquerra just abans de que la pista fagi una forta pujada. Aparquem en una explanada a ma dreta.

-Aproximació: Hi ha un corriol que puja directa a la pista, seguim rectes des de l'aparcament i després enfilem pel marge que fa la pista. La via escala l'evident punta i la placa que hi ha l'esquerra de la Trending Topic. La dreçera que puja a la pista ens deixa a l'iniçi d'un corriol ( fita ) que s'enfila cap a la base de les parets. Seguim aquest corriol cap a l'esquerra i enfilem cap a la base de la paret. A l'iniçi de la via hi ha dos díedres igual de bruts. La Paleta va pel de més a l'esquerra ( sageta desdibuixada, no es veu l'espit que te aquesta tirada ).
-Orientació: Sud.

-Material: Un joc de friends de l'Alien blau al Camalot del 2.
-Via: Si ens agraden les vies pel.lades de ferro i de buscar-nos la vida suposo que l'hi sabrem perdonar el rostollaco de la primera tirada i la feixa. M'imagino que no es fa massa i que en cas d'anar-se fent el tema quedaría més net. Del mateix estil em vàren agradar més la Integral Misiting Wall ( més fácil ) i la Temps de Neu. La roca en general bona, però com que saps que no és una clàssica almenys jo vaig una mica desconfiat.
-Grau obligat: La tirada clau és la tercera, el 6a de sortida de la reunió una miqueta obligat, no és que no es pogues protegir però no era del tot evident i no se si es pot fer amb A1. Més amunt hi ha un tram de 6a+ assegurat amb dos espits, del segón hi penja un cordino i m'imagino que és més trampejable.

-Descens: Del final de la via anem a l'esquerra a buscar una traça que seguirem a la dreta en direcció a la canal que separa l'Agulla dels Pelats i la Pala dels Pelats. Aquesta canal ha estat netejada recentment i ens permet baixar ràpidament al corriol pel que hem aproximat i estalviar-nos la marrada d'anar a voltar per l'ermita.Merçi!.