dimecres, 22 d’abril del 2015

Desobediencia i Revolució a la Punta Miladones.

-Cordada: Salip i Busquets.
-Orientació: Nord est, diria que te sol fins les 10 aproximadament. Compte amb la tramuntana.
-Accés: Hem d'arribar-nos fins a l'Escala i anar a l'avinguda Montgó ( seguir cartells ) en aquesta avinguda hi ha un trencant a la deta senyalitzat que ens porta fins al càmping Les Neus. Tal i com arribem al càmping ja veiem una carretera o pista asfaltada que va en la direcció que portem ( dir. Estartit ). Hem de seguir per aquesta pista que pot estar tallada en època d'incendis. La seguim fins que trobem una pista no asfaltada a l'esquerra. Ens hem de ficar en aquesta pista i de seguida deixar-ne una a l'esquerra i més endavant una altre també a l'esquerra. Aquesta pista ens porta fins a una base militar abandonada, no està malament del tot però jo no m'hi foteria amb un turisme baix. L'article del Vèrtex recomana aparcar en aquest punt. Encara que nosaltres hem acabat d'apurar el cotxe ( Kangoo ) el tram de pineda pel qual continua la pista després de la base militar.

-Aproximació:  Des de la base militar abandonada hem de seguir el G.R. que va cap a l'Estartit, tot travessant una pineda a través d'una pista. A uns trescents metres de la base hem d'estar al cas d'unes fites que marxen a l'esquerra,l'últim cop que hi vàrem esser no hi eren!. Nosaltres hem apurat el cotxe fins aquí. Travessem la tanca ( no enrrampa ) i creuem la pineda fins a una zona de garrigs. La traça creua ara la zona de garrigs en direcció al mar, cal anar al cas de no perdre la traça i de seguir la més fressada. Passem paral.lels a una tanca, apropant-nos un moment a una vall de l'esquerra i llavors anem cap a la dreta ( dir. Estartit ), passem per uns pins i arribem al coll que hi ha a l'esquerra de la paret. Seguim arran de cingle cap a l'esquerra, al cim trobem una gran fita amb el llibre de piades, baixem i trobarem una corda estàtica lligada a un pi que ens permet de trincar l'instal.lació de ràpel ( 2 bolts amb anella ). El ràpel és de 50 metres i nosaltres hi hem deixat una corda instal.lada per asegurar la jugada. Vàrem llegir una piada d'uns que s'els hi havia enganxat la corda. El ràpel ens deixa en una vira que recorre tot el sócol de l'espedat i que ens permet accedir a qualsevol via de la paret. La Desobediencia i Revolució queda al final de tot de la repissa, l'inici diria que és comú amb l'Anglada. Hem de fer una desgrimpada ajudats d'un passamà i seguir flanquejant. L'inici de la via te un pont de roca en una zona plena de guano.

-Material: Alguns tascons i un joc de friends des de l'Alien verd al Camalot del 3,el del en algú punt pot ajudar.
-Via: Potser ens va agradar més la Kubalita ja que en conjunt ens va semblar que tenia més bona roca i segurament sigui una miqueta més variada. A la Desobediència... segurament l'hi calguin algunes repeticions per millorar-la i tot i així hi trams on no se si el tema s'arreglarà, De totes maneres es passa sense massa problemes. D'altra banda l'ambient de la paret és una passada salvatge i marí a tope!!!!. A mi em va agradar molt!.

-Dificultat obligada: El tram de 6a+ de la segona tirada es pot fer perfectament amb A0, en canvi el 6a de l'últim llarg és suau ( segurament sigui un V+) però força obligat i difícil d'assegurar A més en aquest tram la roca no es trenca però s'engruna una miqueta. Jo crec que deu ser algo així com V+/A0 però donat el realtiu compromís de la paret millor no anar-hi sobrats.
-Descens: Des de l final de la via resseguim el camí de l'aproximació.
-Informació i fotos de: Perversió Vertical , Benvinguts al Paradís i Rocaineu. Moltes gràcies!.