dimecres, 1 d’abril del 2015

La Sirena del Montsec a Àger.

-Cordada: Albert Macau i Busquets.
-Accés: Àger seguir la carretera cap al Coll d'Ares. Una mica abans d'arribar al coll prendre una pista a la dreta en direcció a Colobó. La pista passa per sota de les parets, aparquem més o menys a la vertical de la via. Amb la foto de la ressenya veurem la via perfectament des de la pista.
-Aproximació: Amb la foto d'aquí sota la via es veu perfectament des de la pista. Hem aparcat un xic més enllà de la pista i hem trobat una bona traça fins a peu de via. La primera xapa està força amunt i costa de veure. SM picat a la base.

Fotografia Bullarolas

-Orientació: Sud.
-Material: Nosaltres hem fet servir un estrep, un joc de tascons i un altre de friends des de l'Alien blau al Camalot del 3. Suposo que no és imprescindible però nosaltres hem doblat el semàfor d'Aliens i els hem possat. El Camalot del 4 només l'hem trobat a faltar al final del primer llarg, és un tram de IV+ però al final d'una tirada ben llarga i el tamany de la fissura només admet aquesta peça.
Jo que sóc molt negat amb els catxarros en algún punt m'ha costat de protegir-me i hagués agraït portar algún clau.

Ressenya Bullarolas
-Via: pels amants de les escalades netes de ferro, que l'hi sabran perdonar les sabines amb les que cal batallar en algún pas,alguns trams de mala roca i les feixes própies de la paret. La via és molt nova i m'imagino que a base de fer-se s'anirà netejant.
A la quarta tirada no m'he atrevit a tirar recte des de la xapa i me n'he anat a buscar el díedre-fissura de l'esquerra, no se si és més fácil ( V+ ?) però es pot protegir al gust i si es xapen bé les cordes no es te fregament.
A l'últim llarg m'he equivocat i he anat massa a l'esquerra, com a la vertical del sostret. Per acabar-ho d'arreglar se m'ha quedat un tascó enganxat en aquest punt, per tant no aneu cap al tascó!!!!, la via està dos metres a la dreta!!!!.

-Dificultat obligada: 6a/A1e.
-Descens: Des de la darrera reunió seguim rastres de traça a l'esquerra fins a trobar el punt feble del ressalt que tenim al damunt ( II-III ). Un cop a la carena seguim cap a la dreta fins que unes fites ens marquen la feixa a través de la qual s'accedeix a la canal de baixada que sense pèrdua ens retorna a la pista.