dilluns, 20 d’abril del 2015

Shangri La a Busa.

-Accés:Nosaltres hem aproximat a la via per dalt (30' anar de baixada i 15' de tornada ), si hi aneu per baix suposo que la cosa va diferent.A Solsona hem d'agafar la carretera C-26 en direcció a Berga i seguir-la aproximadament fins al km. 114 on trobem una desviació a ma esquerra que indica Busa i Bessora. Agafem aquesta carretera i anem seguint els indicadors de Busa. Uns 15 km. després arribem al gran Pla de Busa i seguim la carretera que crec que aquí passa a ser pista. Passem per una primera masia ( Cal Rial ) per una segona abandonada ( Can Vilà ), aquí la pista està més justeta però es passa bé. Seguim per la pista que s'acaba tornant camí i que mena a la Presó de Busa. Hem d'estacionar més o menys a un quilòmetre mal contat de Can Vilà en una esplanada a ma dreta en una pineda. Compte a no passar-vos d'aquest punt ja que la pista continua essent bona però s'estreta tant que no hi cap el  cotxe i caldrà sortir marxa enredera.

-Aproximació: Seguim per la pista que esdevé camí uns tres-cents metres. Aquí cal baixar a prendre un camí que va paral.lel al que seguíem però per sota. Si arribéssim al mirador és que ens hem passat de frenada. Suposo que el Camí de l'Areny es deu poder prendre en diversos punts, nosaltres l'hem agafat en un punt força clar: hi havia un tronc entravessat a mode de barrera per evitar que la gent que visita la Presó s'hi encigali, suposo. Un cop al Camí de l'Areny el seguim a ma esquerra, de planer primer i després en baixada fins que arribem a uns prats on hi ha un pal de senderistes. En aquests prat cal baixar una mica més i agafar una pista/camí de desemboscar a ma dreta que continua baixat. Al cap de poc d'haver pres aquesta pista, la deixarem per agafar un camí a la dreta que es fica en un torrent i que després de girar a l'esquerra i passar per sota d'uns blocs ens deixarà a sota la muralla de la cara Sud. Si volem entrar a la via per la feixa seguirem per sota de les parets ( fites i traça ). La feixa s'acaba i trobem uns blocs que sostenen una estreta feixa uns metres més amunt. Grimpem aquests blocs ( III ) i seguim uns cinc metres a l'esquerra on trobem la R1 de la Shangrila: tres expansions, una d'elles amb el nom de la via.

-Ressenyes: Extretes del blog de l'Edu. Moltes gràcies!.
-Orientació: Sud.
-Material: Camalots de l'1,2 i 3.

-Via: Molt bonica via amb una roca excepcional i en un entorn ben tranquil i solitari. En els trams per sobre del V la via està generossament equipada mentre que per sota d'aquest grau les assegurançes están més lluny sense arribar a ser expossada. Així doncs podem considerar aquesta via com a totalment equipada llevat de la darrera tirada i un curt tram de fissura a la segona tirada, ambdós trams es poden asegurar amb el material indicat. La darrera reunió ( arbre ) i la tercera es troben equipades per rapelar, doble corda.
-Dificultat obligada: El tram de V+ del segon llarg, el primer si comencem damunt la feixa, no està equipat i si el volem trampejar caldrà fer A1. La resta factible amb V/A0.
-Descens: De la darrera reunió acabem de sortir a peu pla per terreny un xic embardissat. Un cop aquí pugem i de seguida ens trobarem amb el camí de l'Areny que el seguirem a l'esquerra per retrobar el camí que va de la Presó a Can Vilà.