divendres, 12 de juny del 2015

Directa Enganxadits a la Coma d'en Custodi.

El díedre de la segona tirada i el del final són molt guapos, la resta te algún tram interessant però hi ha feixes. La roca a la via en si és força bona i sanejada, però compte en sortir-se de la via tant escalant com rapelant ja que hi ha alguns blocs que amenaçen a ruïna. A la primera tirada no hem vist el pitó que asegura l'entrada a R1 i ho hem fet per la dreta per un diedret prou xulo, segurament més fácil que l'original però una mica delicat per arribar-hi degut a uns blocs que de moment no s'han fotut avall.

-Accés: Cal anar a Sant Llorenç de Morunys i continuar en direcció a la Coma.Creuem el poble i passem les fonts del Cardener.Quan anem a fer un revolt fort a l'esquerra veiem la via a la nostre dreta.Fem el revolt i aparquem a l'esquerra de la carretera. Venint de Sant Llorenç queda més amunt que el trencant per anar a fer La via d'en Martí a l'Esperó de Cal Fité.

-Aproximació: Molt curta. Agafem una pista a l'altre cantó de la carretera i al cap de poc la deixem per baixar al torrent ( evident,fita ). Seguim torrent amunt fins a la base de les paret i anem seguint pel peu de paret fins al caracterísitic bloc caigut i des d'on veurem el primer espit de la via. Passarem per sota de les vies d'esportiva que marca en Parce, de les vies friquis a l'inici de la via està un xic emboscat.

-Orientació: Si no em falla la memòria Sud Oest, ombra fins les 12.
-Material: Nosaltres hem fet servir algun tascó i un joc de friends des de l'Alien Blau al Camalot del 2.
-Dificultat obligada: 6a/A0 o V+/A1.

-Descens: Rapelant per la via. Pot caldre algún recanvi pels cordinos de r4 i r1, aquesta si només anem amb simple. Nosaltres hem fet quatre ràpels amb una de seixanta i hem anat bé. Mola controlar alguna pedra de pujada i cardar-la avall per no tirar-la de baixada.
-Ressenyes: Per ordre d'aparició: Romànticguerrer, Rocaineu i Kutreescaladors. Moltes gràcies!!!!