dilluns, 15 de juny del 2015

No Future a la Paret de Catalunya. Montrebei.

Ens ha semblat una molt bona via de fissures i díedres amb una placa d'entrada també molt guapa. Llàstima d'alguna feixa molt puntual a la part superior. La darrera tirada te un tram de placa de IV on cal anar amb compte amb la roca, al final no ha baixat res però des de baix fot mala pinta. És difícil de comparar amb altres vies de la paret però diría que és similar en estil a la Via dels Ateus però un punt més difícil i obligada.

-Cordada: Jordi Berta i Busquets.
-Accés: Àger, agafem la pista asfaltada que porta al Coll d'Ares, a uns deu quilometres del poble trobem un trencall a l'esquerra senyalitzat com a " Congost de Montrebei ". Seguint sempre aquesta pista arribarem al Prat de St.Llorenç, punt on mor la pista. Aquesta pista ha estat arreglada recentment i es troba en molt bon estat.

-Aproximació: Hem d'anar a buscar el camí de baixada de la paret de Catalunya. Si no el coneixeu es troba al principi del Prat. Creuem el camp mirant de no trepitjar els sembrats i de seguida trobarem un bon camí fitat. Hem de seguir aquest camí fins més o menys la vertical de la via, aquí el deixem i pujem per rastres de traça a peu de paret, hi ha un petit contrafort a sota. La via queda uns cinquant metres a la dreta de la Transit de Venus.La via arrenca en un díedre poc definit amb xorreres, pont de roca blanc i bolts visibles.
-Orientació: Sud oest, vàrem estar a l'ombra fins la una.

-Material: Nosaltres vàrem portar un joc de tascons, un Camalot del 4 i dos jocs de friends de l'Alien blau al Camalot del 3. Crec que no vàrem possar cap repetició. Diria que vàrem possar un sol joc de l'Alien blau al Camalot del 4. Per reforçar reunions, totes amb Aliens ( groc i gris ) menys la segona que ho hem fet amb el del 3, per tant aixó si que ho debiem utilizar repetit.
-Dificultat obligada: Potser la tirada més obligada sigui la primera, de placa. Segurament la cosa es pugui solucionar amb 6a/A0, si es vol trampejar més es podría probar sort amb un ganxo.

-Descens: Molt més curt de l'habitual ja que la via acaba molt a prop del coll on comença la canal de la baixada. Del final de la via seguir a l'esquerra uns metres fins que de seguida arribem al coll on enganxem el camí de baixada que a través d'una canal ens retorna al Prat. Actualment en aquesta canal hi ha uns passamans de cable que crec que ténen els dies contats.
-Ressenyes: Kimgil, Romànticguerrer i Albert Castellet.