divendres, 7 d’agost del 2015

Mandrils de Tastavins.

Una de les clàssiques del Masmut que roman amb els burins originals,ben conservats. La roca és bona en general tret d'un tros del segon llarg ( factible en A0 ) i un tram de la primera tirada ( V ) on em va semblar que costava protegir. Aquest tram del primer llarg quedaría ben assegurat si es deixés una vaga un xic llarga a la sabina del damunt del pas. El traçat em va semblar prou guapo. La cinquena reunió es fa en una sabina que està ben seca, a la dreta hi ha unes fissures en un bloc on la vàrem montar nosaltres igual que la role del cim que tambe la varem montar nosaltres.

-Cordada: Berta i Busquets.
-Accés: A Penya Roja de Tastavins cal prendre la pista de duu a les Penyes del Masmut: està indicat, és el carrer Sant Antoni i s'agafa just davant de l'hotel que hi ha a l'entrada del poble. Passada una bassa antiincendis, seguim per la pista principal tot deixant la que va a l'aparcament de baix a l'esquerra. Aparquem just davant de les parets en un evident coll.
-Aproximació:Tot i que està a baix de tot de la paret nosaltres hi hem anat per dalt, ja que teniem el cotxe a dalt i ens ha fet mandra moure'l. El cop que vaig fer la Peste hi vaig anar per baix i entre que l'aproximació és de pujada i la baixada una mica embardissada ( potser ens vàrem liar?) no se si és gaire bon negoçi aproximar per baix. El peu de via és força clar però tingueu en compte que les Sabines no están llaçades.

-Orientació: Sud.
-Material:  Nosaltres la vàrem fer amb el samàfor, si haguessim tingut algún friend l'haguessim possat. No ho recordo massa bé però crec que ens hagués anat de conya un Camalot entre el 0.75 i el 2 per el tram xungo de la primera tirada.
-Dificultat obligada: V+/A0.
-Ressenyes: He penjat la d'en Joan Jover i tambe hi ha la de lanochedelloro.com

-Descens: Com que hem aproximat per baix ens ha tocat pujar. Anem cap a l'esquerra, primer per la banda esquerra de la coma i a l'alçada de la tercera punta que trobem saltem a la banda dreta de la coma, com si anessim cap al cingle. Un cop a les proximitats de la darrera agulla ja enganxem el cómode camí de baixada fitat i que després de desgrimpar una petita canal ens retorna a l'aparcament.
Si heu aproximat per baix caldrà fer el mateix descens que per La Peste.