divendres, 11 de desembre del 2015

El vuelo del Aguila al Veleta.

Diria que és la clàssica fàcil de la paret. Ens va semblar la típica alpinada que va buscant el punt feble de la paret i que aprofita totes les debilitats que ofereix la tàpia per acabar desembocant a l'evident díedre de sortida. Això fa que creuem algunes feixes separades per murs on s'escala de manera puntual. Tot i així te trams guapos com el díedre final. La roca és una mica peculiar, acaba aguantant però l'hi has de donar un vot de confiança, nosaltres anàvem amb compte pensant que si és una clàssica ja deu haver baixat tot el que havia de baixar, tot i així compte que alguna cosa vàrem trancar.

A nosaltres ens va anar bé per agafar-li el punt a l'entorn i el tipus d'escalda abans d'anar a fer la Extraplomos. Si busqueu aventura i tal penseu que aquí la trobareu una mica mitigada, ja que a part d'alguns parabolts hi ha marques de pintura groga al llarg de la via. Les reunions tenen anelles, no se si queden molt rectes per rapelar amén de les nombroses feixes amb roca solta. Ah! entorn lunar que ens va encantar.

-Accés: Carretera que puja a l'Albergue Universitario punt on estacionem.
-Aproximació: Podem agafar un bus a l'Albergue que ens estalviarà aproximadament una hora de pujada fins a un revolt conegut amb el nom de Las Posiciones del Veleta. Des d'aquest punt prenem un evident camí que ens acosta a un coll a tocar de la paret. Del coll baixem fins a peu de paret, l'inici de la via queda força a l'esquerra, cal anar grimpant per arribar a la base de la via on hi trobem les inicials VA i una sageta groga. A les grimpades de l'aproximació també trobarem alguna fletxa groga.

-Orientació: A mitjans d'Agost la via tenia sol fins les dues aproximadament
-Material: Hem fet servir un joc de friends de l'Alien groc al Camalot del 3. El díedre de la sisena tirada l'hem fet a pèl, sembla que l'únic que entrava era el Camalot del 4.
-Dificultat obligada:  V/A0.
-Descens: Del final de la via baixar unes tateres sense massa dificultat fins a la carrtera per la que hem aproximat.
-Ressenyes: Quan pugui penjo una amb fotografia i una dibuixada.