dilluns, 28 de març del 2016

Canto por Soleares + Dia de la Prostitució al Serrat del Poll

A l'extrem esquerra del Serrat del Poll trobem la via Canto por Soleares. Combina trams de bona roca amb feixes que li trenquen la continuïtat. A més es pot combinar amb la veïna Dia de la Prostitució, allargant una mica més l'escalada.
Està semiequipada amb parabolts i algun pont de roca. Els tascons i friends ens seran molt útils per reforçar l'equipament. Nosaltres l'hem fet només amb cintes, però hem sortit pel Dia de la Prostitució. A l'últim llarg de la Canto por Soleares s'hi veien poques assegurances, i semblava que s'hi havia de fotre molt morro per passar només amb cintes.

-Cordada: Macau i Busquets.
-Accés: Hem d'anar a Alòs de Balaguer,a uns 15 km. d'Artessa de Segre. Un cop a Alòs de Balaguer hem de creuar el poble i seguir per una pista que comença fent baixada al costat d'una font i que discorre paral.lela al riu. Seguim aquesta pista fins al final, on trobem una petita esplanada on deixar el cotxe.

-Aproximació: Continuem per la pista paral·lela al riu que es va convertint en camí. La Canto por Soleares comença a la part esquerra de la paret, just per sobre el camí. Cercle amb una fletxa a l'inici de la via.
-Orientació: Sud-est
-Material: Cintes exprés i alguns friends o tascons per reforçar l'equipament de la via.
-Grau obligat: V
-Descens: Des de l'última reunió fem un ràpel d'uns 35 metres. Des de la repisa on arribem comença un descens marcat amb fites que va seguint unes canals diagonals que hi ha al centre de la paret (hi ha trams equipats amb cordes i cadenes). En poca estona tornem a estar al peu de paret.

-Ressenya: Al blog de lo Gall hi ha una molt bona ressenya: