dimecres, 9 de març del 2016

Carla al Mallo Colorao

La Carla és una de les vies més clàssiques del Mallo Colorao. Si volem tenir un primer contact sense massa complicacionse amb Riglos aquesta via és una bona opció. Bona roca, equipada amb parabolts i amb dificultats assquibles i no obligades. Segurament el més difícil serà localitzar el peu de via entre el mar de xapes de la cara sud del Mallo Colarao. Un altre problema serà tenir la via lliure, però trobar un pla B a la mateixa paret és fàcil.

-Accés: Poc abans d'arribar al poble de Riglos surt una carretera a mà dreta que porta al centre d'interpretació d'aus i el cementiri. Aparquem al costat del cementiri, ara està prohibit pujar amb el cotxe fins a les basses.
-Aproximació:  Des de l'aparcament ja es veu la paret. Primer seguim la pista forestal fins a les basses i el dipòsit d'aigua. Quan hi arribem, hem d'anar uns metres cap a l'esquerra per localitzar el camí circular de Riglos (marques blaves). Hem d'agafar aquest camí de pujada. Fent ziga-zagues i es va acostant al Mallo Colorao. Quan som a prop de la paret trobem un camí a mà esquerra que porta fins a peu de paret.
-Orientació: Sud.

-Material: La via està amb parabolts de color negre. Només calen cintes exprés.
-Grau obligat: V (el grau màxim és V+).
-Descens: Des del final de la via hem d'acabar de pujar al cim resseguint la cara est. Trobarem el ràpel equipat sobre una savina gran (cable + argolla). El ràpel fa uns 40 metres. Després només hem de continuar baixant fins tornar a agafar el camí de l'aproximació.
-Ressenya: Nosaltres hem utilitzat la ressenya que surt a la guia Riglos Vertical, que és prou bona. Per la xarxa hem trobat aquesta: