dilluns, 11 d’abril del 2016

Voie d'Eliane a Presles.

Vist des de baix el tram de paret que recorre aquesta via no sembla dels millors de Presles, després un cop posats en matèria la via te llargs ben xulos i mantinguts. Com la majoria de les vies de Presles és súper variada, amb trams de placa fina i d'altres d'atlètics així com trams de díedres. En general no em va semblar massa pul.lida, encara que els llargs per sota la feixa si que patinaven una mica més.Vàrem fer la sortida que recomana en aquestes ressenyes:

-Cordada: Berta i Busquets.
-Orientació: Ens hi vàrem fotre un dia ben núbol i no m'hi vaig fixar però diria que és Sud est.
-Accés: Si venim des de Catalunya hem de sortir de l'Autopista a St. Marcelin. Aquí anem en direcció de Pont en Royans, indicat. Un cop a Pont en Royans creuem el poble, passem un pont i enganxem una carretera a l'esquerra amb un cartell que porta al poble de Presles. Seguint sempre la carretera principal passem per sota les parets, per sota la paret de Nugues ( esquerra ) i després per un túnel. Just passat el túnel arribem a un coll que dona pas a un gran plató al final del qual hi ha Presles. Aparquem en aquest coll a ma dreta. Si aquest aparcament està ple podem seguir la carretera que hi ha a l'esquerra i que va cap Gazon, a cent metres hi ha un altre aparcament.

-Aproximació: Tornem enrrera per la carretera, agafem una drecera i tornem a la carretera. Seguim un troçet més la carretera de baixada fins a un camí a ma esquerra amb un cartell que indica Choranche. Aquest camí va per sota de la paret. Passem una primera zona herbosa i després hem de pujar per una canal herbosa a l'esquerra a l'alçada de l'evident Pilar Beatrix,està abans de la zona dels Buis. Hi ha el nom a peu de via.
-Material: La via està totalment equipada amb parabolts i espits del 8, tot i així vàrem sortir una miqueta de la via al final del primer llarg i ens va anar bé portar els Aliens per protegir aquest tram.
-Dificultat obligada: Teòricament és V+, a nosaltres en algun punt ens va semblar més aviat de 6a.
-Descens: Seguir els camins a l'esquerra que ens retornen a l'aparcament.