dilluns, 17 d’octubre del 2016

La Pell de Serp a la Pala dels Pelats.

La via te el mèrit de no poseir ni una sola expansió de progressió.En algún blog la recomanen com una via d'iniciació a l'autoprotecció,a mi se m'acudeixen una vintena de vies més fàcils d'assegurari sobre millor roca.M'ha agradat molt el primer llarg,l'iniçi del segón i el començament del penúltim,la resta hi ha més rostoll. La quarta reunió només te un pitó i costa de reforçar.

Cordada: Canito i Busquets.
Orientació: Sud,sol tot el dia.
Accés:Sortim de Balaguer per la carretera C-12 com si anéssim a Àger. Quan arribem a l’alçada del Monestir d’Avellanes trenquem a la dreta direcció Vilanova de la Sal. Creuem Vilanova i prenem una pista en direcció a l'ermita de Montalegre, alguns cartells. Seguim la pista uns 4,5 km fins que arribem a una cruïlla de tres camins. Hem de prendre el de més a la dreta (direcció Montalegre). Seguim per aquesta pista, cada cop en més mal estat. Arribem a un revolt a l'esquerra just abans de que la pista fagi una forta pujada. Aparquem en una explanada a ma dreta.

Aproximació: El més net és agafar la traça que baixa de la canal,corda fixe per pujar-hi desde la pista.Seguim aquesta traça de pujada i quan estem a l'alçada de la base de la paret deixem la traça ( mica embardissat ) i continuem per una repissa cap a la dreta. Quan aquesta feixa acaba baixem un pèl,també una mica nrut i acabem d'arribar a peu de via.Fletxa picada i pitó visible,el segón ja que el primer no es veu.
Material: Un joc de friends des de l'Alien blau al Camalot del 2.Pot ser útil un 3 i/o portar els Aliens repetits.

Grau obligat: V+.El 6a està equipat amb dos claus i es pot fer amb A0.
Descens: Sense baixar a agafr wl camí que porta a l'ermita,anem a direcció a l'ermita arran de cingle fins al primer coll on s'inicia la Canal Segarra que ens retorna a la pista.