dilluns, 28 de novembre del 2016

Desideratum a l'Agulla dels Espeleolegs.

Via relativament recent situada just al punt on la paret d'Agulles canvia d'orientació, de nord a oest. Per la seva situació segurament és una molt bona opció per un matí d'estiu. Nosaltres però, hi hem anat una tarda de setembre i hem estat perfectament.
Cercant informació per la web havíem llegit que al primer llarg hi havia un tram vertical equipat amb parabolts i una corda fixa que ens permetia superar els primers metres de la via. Buscant pel peu de paret no hem trobat cap corda ni cap línia de parabolts. Creiem que això formava part de la Canal del Ninet, que s'ha desequipat fa poc. Ara queda una arrancada prou dura i una mica exposada. En general, cal anar amb compte amb la roca, és força discreta en varis trams. Clar que estem a la cara nord d'Agulles... of course!

-Cordada: Busquets i Macau.
-Accés: Aparcament de Can Maçana, situat en un coll a la carretera entre el Bruc i Manresa. Convé no deixar res al cotxe ja que és un lloc típic de robatoris. Ara per aparcar-hi els caps de setmana i festius cal pagar 4€.
-Aproximació: Des de l'aparcament pugem en direcció al refugi d'Agulles (senyalitzat).Al Coll de Guirló, en comptes de seguir el camí cap a les Portelles, agafem un caminet que surt a mà esquerra i que puja cap a la paret oest d'Agulles. Està bastant fresat i hi ha fites. Seguint aquest camí arribarem al peu de la Cerdà-Riera de la Bandereta. Per arribar a peu de via hem de resseguir la paret cap a l'esquerra. La via comença en un mur equipat amb un burí situat poc abans que la paret canvi d'orientació.
-Orientació: Nord-oest

-Material: En principi es pot fer només amb cintes exprés però nosaltres hem posat l'Alien vermell a la tercera tirada. També va bé l'estrep si no fem l'últim llarg en lliure (que deu ser bastant difícil).
-Grau obligat: 6a

-Descens: Des del cim de l'Agulla dels Espeleòlegs muntem un ràpel d'uns 25 metres per la cara nord-est (la que mira a la Saca Gran). Baixem a peu per la canal que separa l'Agulla dels Espeleòlegs i la Saca Gran fins a trobar el camí que porta cap a les Portelles (marques vermelles).
-Ressenya: Nosaltres hem utilitzat la topo del blog de l'Escalatroncs: