divendres, 25 de novembre del 2016

L'era dels pardals a la Pala dels Pelats.

Malgrat que curta la via ens ha agradat molt, te tres tirades boníssimes i els trams rostollaires estan ben salvats. A més la via és variada, te placa i fissura a parts iguals. Hem enllaçat les dues primeres tirades i anant amb corda doble i cintes llargues no hem tingut cap problema.
Cordada: Canito i Busquets.
Orientació: Sud,sol tot el dia.
Accés:Sortim de Balaguer per la carretera C-12 com si anéssim a Àger. Quan arribem a l’alçada del Monestir d’Avellanes trenquem a la dreta direcció Vilanova de la Sal. Creuem Vilanova i prenem una pista en direcció a l'ermita de Montalegre, alguns cartells. Seguim la pista uns 4,5 km fins que arribem a una cruïlla de tres camins. Hem de prendre el de més a la dreta (direcció Montalegre). Seguim per aquesta pista, cada cop en més mal estat. Arribem a un revolt a l'esquerra just abans de que la pista fagi una forta pujada. Aparquem en una explanada a ma dreta.

Aproximació: El més net és agafar la traça que baixa de la canal,corda fixe per pujar-hi desde la pista.Seguim aquesta traça de pujada i quan estem a l'alçada de la base de la paret deixem la traça ( mica embardissat ) i continuem per una repissa cap a la dreta. A l'iniçi de la via veiem dos ponts de roca abans d'un parabolt en un petit desplom.
Material: Un joc de tascons i un de friends des de l'Alien blau al Camalot del 2. Si sou de cossir les fissures potser carregueu alguna peça petita o mitjana repetida.Per anar del darrer parabolt a la reunió hi ha un pas de 6a que per trampejar-lo va bé un tascó petit ( n.4 BD )

Grau obligat: V+/A1.
Descens: Sense baixar a agafr el camí que porta a l'ermita,anem a direcció a l'ermita arran de cingle fins al primer coll on s'inicia la Canal Segarra que ens retorna a la pista.