divendres, 30 de desembre del 2016

Dinastia a Canalda.

A nosaltres ens ha agradat força, pot ser una bona opció per un primer contacte amb Canalda ja que segurament és de les més fàcils de la paret. Si no em falla la memòria l'he vist més fàcil que l'Amanita i que la Via de l'Ignasi, em sembla que l'única que te més ferro que aquesta és la Cherokee Exprés. Parlant de ferro la via es troba pràcticament equipada amb espits i claus en bon estat. La Dinastia consta de quatre tirades finalitzades les quals tenim dues opcions. La primera és sortir per la feixa cap a la canal de l'esquerra on crec que es baixa en dos/tres ràpels ( 30,30,30 o 60,30),porteu bagues de recanvi i confirmeu dades. Nosaltres en lloc d'això hem sortit per l'últim llarg de la Falcon Crest, llarg molt menys equipat que les tirades de la Dinastia i un plus més obligat.Crec que és un llarg boníssim amb una primera placa coral.lina abrasiva de traca  mocador,val molt la pena fer-lo si la Dinastia no ens ha costat.

Accés: Solsona prendre la carretera que puja a Port del Compte per Coll de Jou ( arribant de Manresa recte ). A coll de Jou girar a l'esquerra direcció Cambrils. Seguim la carretera fins a la part final de la paret, on hi ha un aparcament força ampli a ma esquerra ( 4/5 cotxes ).
Aproximació: La via es veu perfectament des de la carretera que no des de l'aparcament,cal anar una mica més endavant per la carretera i la veurem perfectament. Avançant per la carretera uns 300 metres trobem una pista amb una cadena a l'entrada, pujem per aquesta pista fins a la base de la paret a l'alçada de Ca la Rita. Un cop aquí anem a l'esquerra fins a localitzar el peu de via, díedre/desplom amb cinc espits. És la última via de la paret per l'esquerra.
Orientació: Sud. Diria que aquesta part de la paret te sol tot el dia.

Horari: 5 hores.
Material: Nosaltres hem possat algunes peçes compreses entre l'Alien verd i el Camalot del 3. També hem fet anar un parell de tascons i un pedal. Aquest material a la Dinastia és bàsicament per assegurar pèndols al segon de cordada mentre que a la darrera tirada si que són pel primer de corda. Hi ha un pont de roca a L2,més aviat petit, que ens ha orientat molt i que potser convindria deixar llaçat.

Ressenyes: Penjo les de rocaineu,romanticguerrer i cutreescaladors. Moltes gràcies a tots!. Nosaltres anàvem mirant la de rocaineu, a l'únic punt que ens ha fet dubtar és per sortir del cinquè espit de L2,hem flanquejat un metre a l'esquerra on hi ha un petit pont de roca, d'aquí sortir amunt.
Descens: Nosaltres hem baixat cminsnt.Del final de la via anar a l'esquerra seguint una traça poc fressada.Més endavant  la traça deixa de ser tant planera i baixa més dreta,.Aquí la traça està molt més definida i fitada.Passm per peu de via.