dilluns, 29 de maig del 2017

Cutreclub a l'Esquena del Ninet.

Via que va resseguint un conjunt d'esperons que porten a la base del Ninet. La majoria de llargs són molt semblants, comencen verticals i a la part de dalt tomben fins que arriben a la base del següent mur on es munta la reunió. La via està equipada amb esptis vells, però bàsicament es concentren als trams difícils. Els trams fàcils (al voltant del III/IV) són bastant exposats perquè no hi ha res i tampoc es pot afegir res més. S'ha d'anar molt al lloro en aquestes zones tombades perquè a més a més la roca no és de bona qualitat. Ens ha semblat especialment exposada la travessa del cinquè llarg, però potser no l'hem fet ben bé per on tocava... La via Cutreclub acaba a la base de la via Normal del Ninet. Si es té temps val la pena enfilar-se damunt d'aquesta agulleta.

-Cordada: Busquets i Macau.
-Accés: Aparcament de Can Maçana, situat en un coll a la carretera entre el Bruc i Manresa. Convé no deixar res al cotxe ja que és un lloc típic de robatoris. Ara per aparcar-hi els caps de setmana i festius cal pagar 4€.
-Aproximació: Des de l'aparcament pugem en direcció al refugi d'Agulles (senyalitzat).Al Coll de Guirló, en comptes de seguir el camí cap a les Portelles, agafem un caminet que surt a mà esquerra i que puja cap a la paret oest d'Agulles. Està bastant fresat i hi ha fites. Seguint aquest camí arribarem al peu de la Cerdà-Riera de la Bandereta. Per arribar a peu de via hem de resseguir la paret cap a l'esquerra. La via comença a l'extrem esquerra de la paret, just on canvia d'orientació. El peu de via està al costat d'un pi i hi ha un espit per fer R0.

-Orientació: Nord-oest.
-Material: La via està equipada amb espits, només calen cintes exprés i bagues. Moltes reunions es fan en arbres. Per protegir el llarg de la Normal al Ninet pot anar bé algun alien i bagues.
-Grau obligat: 6a

-Descens: Si pugem al Ninet per la seva via Normal haurem de despenjar-nos o rapelar des d'unes sabines que hi ha al cim (preveure cordinos). Des de la base de la Normal hem de flanquejar per la cara nord del Ninet fins a una bretxa. Des d'aquesta bretxa desgrimpem uns metres per la cara sud per un díedre (corda fixa) i després pugem per un díedre tombat amb arbres. Un cop al pla baixem pel bosc (cap a l'est) fins arribar al camí que porta cap a les Portelles (marques vermelles).
-Ressenya: Nosaltres hem utilitzat la topo del blog de l'Escalatroncs:

1. És aquesta una via que fa temps tinc a la llista, però aquests trams exposats amb roca poc fiable....a veure si m'hi acosto d'una vegada que em fa gràcia pujar el Ninet.
    Enhorabona !

2. Hola Jaume,
    Amb la ma de vies que has fet a Montserrat no crec que tinguis cap problema amb aquests trams de IV. El més malparit per mi va ser la cinquena tirada,aquí la roca és bona però nosaltres no ho debiem encarar bé.
    Si hi vas ja piularas.
    Salut i metres de conglomerat!.