dimecres, 10 de maig del 2017

Jardí botànic a Busa.

Una de les tres clàssiques de tota la vida a Busa juntament amb la Maneras de Vivir,Costo de Agosto i la Shangri La.En conjunt m'ha agradat per ser força variada:fisures,petits bombos i trams de placa puntual.A més,per lo curta que és la via te força ambient i l'entorn és molt ben parit.Suposo que els més sibarites l'hi podran trobar pegues com un parell de repisses i sabines emprenyadores,però de bon llaçar.Cal parar atenció a la roca en general, hi ha trams de roca excel.lent i d'altres on és més delicada però com que no conec massa aquest rocam he fet tota la via ben alerta. A la primera tirada hem passat per l'esquerra (III) i hem fet reunió incómode a l'alzina per minimitzar el fregament.Per poc que es pugui jo passaria pel 6a que va recte,portant peçes grans i/o repetides i buscant aixopluc per l'assegurador.

Accés: Compte que l'aparcament i l'aproximació no són els mateixos que per anar a la Maneras de vivir. A Solsona hem d'agafar la carretera C-26 en direcció a Berga i seguir-la aproximadament fins al km. 114 on trobem una desviació a ma esquerra que indica Busa i Bessora. Agafem aquesta carretera i anem seguint els indicadors de Busa. Uns 12 km després hem d'estar atents a agafar una pista que baixa a la dreta, si anéssim seguint la carretera que portem pujaríem al Pla de Busa. Així doncs agafem una pista que baixa a la dreta, al principi està asfaltada i després és de terra,compte si anem amb un turisme baix i/o ha plogut.Al cap d'un parell de quilómetres d'haver-se acabat l'asfalt veurem una bassa a ma esquerra.Si anéssim a la Maneras de vivir aparcariem aquí.Enlloc de fer aixó cal seguir davallant per la pista.Arribem a una bifurcació amb un petit gorg,cal prendre la pista que puja a l'esquerra amb un cartell que diu Orriols.Arribem a una masia ( antiga runa) i afagem una pista que puja,aparcant a uns cent metres de la casa,en un bon entrant de la pista a ma esquerra.

Aproximació: Amb la foto de les ressenyes la via és perfectament visible.Caminant primer per la pista i despres per camí en 10 minuts ens plantem a peu de via.
Orientació: Sud.
Material: Nosaltres hem passat amb un joc de friends de l'Alien gris al Camalot del 2.A les topos recomanem fins al 4 repetint 3 i 4.Jo el del 4 l'hauria posat.Pot anar bé l'estrep pels trams de 6a sinó els fem en lliure.
Grau obligat: V+/A1.Si ho fem així jo portaria un o dos del 4 pel primer llarg.
Descens: Caminant a la dreta,fins que veiem que acaba el cingle.En aquest punt conve anar a buscar un grau a la dreta. A l'iniçi del grau hi ha un cartell indicatiu i un bon camí. La part final del grau disposa d'una escala per arribar a peu pla. Un cop a la base del cingle seguir el camí cap a l'esquerra, passarem unes baumes,una font i arribem a una ermita. A l'ermita trobem la pista on hem aparcat,seguim la pista a la dreta fins al cotxe. Conteu uns 30/45 minuts des del final de la via.