dilluns, 22 de maig del 2017

Via Nano a la Dent d'en Rossell.

Molt ben trobada,enllaça bones plaques i fissures de manera que només te n'adones de les feixes a les reunions.La via està equipada als trams més complicats d'assegurar deixant marge per l'autoprotecció quan el terreny és fisurat.La roca és bona i no te líquens,es debia netejar a consciència i la via es deu repetir.Sostinguda,homogènia i amb graus de continuïtat Si hem anat ràpids i en tenim ganes de baixada passem molt a prop del peu de via de la Adictes al disolvent..El que explico a continuació és per aproximar a la via per baix,crec que en aquest cas és la millor opció ja que la via s'inicia just al camí que puja a Núria.
Accés: Queralbs,prendre la carretera que puja a Fontalba.Només la seguirem un parell de quilómetres aparcant a ma esquerra quan ens creuem amb el camí que puja cap a Núria.
Aproximació: Cal seguir el camí que puja a Núria.Aquest camí ofereix dues variants,a nosaltres ens interessa el camí dels Duis que passa per sota mateix de la Dent d'en Rossell o Roc dels Duis.
Orientació: Diria que Sudest,podria ser que a les dues aproximadament queda a l'ombra.
Material: Nosaltres hem fet servir tres tascons petits/mitjans i un joc de friends des de l'Alien groc al Camalot del 2. A la topo recomanen el del 3 i no portar fissurers.
Grau obligat: A la primera tirada hi ha algún tram entre xapes que sense ser exposat diria que pot ser obligat. Aïllsant el pas crec que surt un grau obligat de 6a o 6a+,segurament un estrep ajudi.
Descens: Del final de la via pujar cap a l'esquerra fins enganxar la carena ( fites ). Un cop a la carena la seguirem de baixada amb alguna desgrimpada i una corda fixe fins a un evident coll. En aquest punt cal devallar fins la base de la paret.Just en arribar en aquest punt cal seguir baixant: primer per campes d'herba,després desgrimpant per unes lloses i finalmet per tarteres arribem al camí l'aproximació.