divendres, 1 de setembre del 2017

Petit Gerard a la Magdalena Inferior.

Via molt bona situada a la poc transitada cara nord de la Magdalena Inferior. Està equipada amb espits, tot i que a la R2 hi ha dos parabolts. El primer llarg és de finura i de posar-s'hi bé, i el segon supera un característic desplom. En aquest punt cal una mica de decisió perquè l'assegurança no es veu fins que has superat el desplom. Hem empalmat sense problemes el tercer i quart llargs utilitzant doble corda, quedant una tirada molt guapa i disfrutona.

-Cordada: Macau i Busquets.
-Accés: Aparcament del Monestir de Montserrat. 4€ si estàs federat, si no crec que són 6.5€.
-Aproximació: Del Monestir agafar les Escales dels Pobres, en direcció a Sant Joan. Al pla de Sta. Anna anar pel de sota i quan sortim al camí transversal (St. Joan - St. Jeroni) seguir-lo a la dreta i ens deixarà al camí transversal que va per sota dels Gorros i les Magdalenes. El seguim direcció St. Jeroni fins que ens desviem a mà esquerra pel camí que puja a Sta. Magdalena. Un cop a la base de la Magdalena Inferior la vorejem cap a la dreta. La via comença a la dreta d'una llastra herbosa, es veuen els espits.

-Orientació: Nord.
-Material: Unes 12 cintes exprés. Nosaltres hem posat un Alien groc a l'entrada de la R2.
-Grau obligat: 6a.

-Descens: Des del cim un ràpel d'uns 35 metres per la cara sud-oest, per on va la via normal. Després rodejant l'agulla per la cara sud arribem a les escales de Jacob i d'aquí podem baixar fins al camí de l'aproximació.
-Ressenya: Nosaltres hem anat amb la topo de l'Escalatroncs que està molt bé: