dilluns, 20 de novembre del 2017

Badalona al Gorro Frigi.

Ens ha semblat una molt bona via,bàsicament és un camp de patates de dalt a baix que sembla dissenyat expressament pel gaudi del personal.La via te l'equipament envellt però es poden anar afegint peçes en antics clavaderos i la cosa queda força segura. D'estil semblant a la Snoopy,potser un pèl més equipada. Respecte al croquis en dibuix que penjo hem enllaçat les següents tirades: 2+3 ( 45 m.) i les dues darreres amb un peit ensamble de 5/10 mètres.

-Accés: Aparcament del Monestir de Montserrat. 4€ si estàs federat, si no crec que són 6.5€.
-Aproximació: Del Monestir agafar les Escales dels Pobres, en direcció a Sant Joan. Al pla de Sta. Anna anar pel de sota i quan sortim al camí transversal (St. Joan - St. Jeroni) seguir-lo a la dreta i ens deixarà al camí transversal que va per sota dels Gorros i les Magdalenes. El seguim fins a situar-nos a la base del Gorro Frigi. La via comença a la part tombada de la paret, just a l'esquerra de la Via del Carles,iniçi comú amb la Snoopy fins al pont de roca. Hi ha una fletxa pintada de negre però costa molt de veure.
-Orientació: Nord est,a les tres estava tota a l'ombra.
-Material: He llegit que és habitual fer la via utilitzant només cintes exprés,crec que amb 10 vas sobrat. Sinó ens refiem del material emplaçat,just i antic,podem afegir merlets i friends al gust ( Alien verd al Camalot número 1).
-Grau obligat: V. Diria que tenint en compte la relació qualitat/quantitat hi ha trams de IV+ una mica exposats.

-Descens: Un cop a la creu del cim on fem la darrera reunió hem de desgrimpar cap a la nostra esquerra en direcció a una sabina per on surt la Normal. En aquest punt localitzem la primera instal·lació de ràpel. Fem un primer ràpel d'uns 30 metres i un segon d'uns 45 metres que és fraccionable. Els ràpels ens deixen directament a la canal de la Normal. Un cop aquí baixem per la canal (desgrimpada amb corda fixa, pot no ser-hi) uns metres fins al camí transversal.
-Ressenyes: El col.lecccionista de vies,gràcies. Podriem afegir-hi: a la primera tirada hi ha una expansió de més i una que ens queda massa baixa per xapar. A sobre de la R3 hi ha una reunió de dos bolts que pot liar,nosaltres anem a la dreta. La quarta tirada nosaltres l'hem fet diferent,mirant la guia d'en Luichy sembla que hem fet el que tocava: superat el tram de V sortim a una zona més fàcil i fem un bon flanqueig a la dreta tot creuant els parabolts verds de la Via d'en Carles i arribant fins a un forat on hi ha la reunió de diverses vies. Aquest forat diria que es coneix amb el nom de W.C. del Gorro. El croquis amb fotografia és d'en Joan Asín.Gràcies a tots dos!.

1. Una via que busca les flaqueses de la paret per anar enfilant-se, molt divertida i lògica, cal saber llegir la roca i buscar el mes senzill.
    Deixa un bon regust. Enhorabona per la repetició.

2. Malgrat la fred jo la vaig gaudir molt!.Si aquesta et va molar i no l'has fet et recomano la Snoopy.