dilluns, 13 de novembre del 2017

Flying Circus i Luz Virtual al Roc de l'Orri,Coma de Vaca.

Hem fet les que sobre el paper semblaven les millors vies,juntament amb la Zenith-Nàdir.No estan malament però sinó teniu una mica d'esperit excursionista millor buscar una altre opció.Fet aquest advertiment,les vies ténen bona roca tot i algún bloc molt puntual,la Luz Virtual perfecte la Flying Circus  amb més líquen.L'escalada m'ha semblat més atlètica que tècnica,no hi ha aderències. Crec recordar que les expansions estaven en bon estat.
Accés: Nosaltres hem aproximat des d'Ulldeter.Per tant hem aparcat a l'aparcament del Refugi d'Ulldeter, a la carretera de setcases a l'estació d'esquí de Vallter 2000.
Aproximació: Conteu entre 1.5 i 2 hores segons el ritme.Pujem al Refugi d'Ulldeter i seguim el G.R. fins al Coll de la Marrana.En aquest punt hi ha una variant del G.R que baixa directament a Coma de vaca ( la vall que s'obre a la nostre esquerra).És difícil trobar-ne l'iniçi.Nosaltres hem baixat cap a l'esquerra a sac,sinó ho veieu clar aneu seguint el GR cap a Núria i abans de Tirapits ja trobareu un trencant a ma esquerra indicat i tot que baixa a Coma de Vaca.Des de la part alta de Coma de Vaca la paret s'intueix a ma esquerra.Un cop al fons de la Vall de Coma de Vaca anem baixant per un bon camí a l'esquerra del riu fins a situar-nos a la vertical de la paret que deu distar uns doscents metres del camí principal a ma esquerra.A sota la paret hi ha una mena de ruina de corral amb formes força psicodèliques.Le vies estan a la dreta de la paret on ja es veu que aquesta és més continua.Just a la dreta i a uns 20 mètres del terra hi ha una zona de desploms. En ambdós casos es veuen les primeres xapes,diria que eren long lives però no n'estic segur.
Orientació: Est.
Material: La Flying Circus l'hem fet només amb cintes mentre que per fer la Luz Virtual hem fet servir un semàfor d'Aliens i un multirang mitjà.
Grau obligat: V/A0.
Descens: Nosaltres hem rapelat les vies, hem deixat un cordino a la última reunió de la Luz Virtual.