divendres, 3 de novembre del 2017

Via Núria a les Moles de Sant Honorat.

Llàstima que a partir de la segona tirada el tema s'arrampi ja que fins aquí gaudirem d'una escalada ben vertical i sostinguda,amb un rocam prou sanejat com per no tenir cap ensurt si escalem amb una mica de compte.Placa amb trams fins i altres més atlètics, amb un parell de trams de bloc o Ae. A la darrera tirada la roca és una mica més justeta. Si en volem fer una altre per la zona no serà mala opció prescindir d'aquesta darrera tirada i rapelar,diria que les roles tenien anelles menys la del cim.
Accés: Venint del sud hem d’anar fins a Oliana per la C-14. Un cop passem Oliana la carretera creua el Segre, tot just creuar ens desviem a l’esquerra per la LV-5118 i seguim fins que trobem un trencall a mà esquerra direcció a  ‘Hostal del Boix’. Quan ens trobem tot just a l’entrada de l’hotel hem de prendre una pista cap a la dreta, que discorre per la base de la paret del Rumbau. Hem de seguir la pista fins a l’ermita de Castell Llebre. Just sota l’ermita hi ha diverses esplanades per aparcar el cotxe. La pista fins aquí diria que és apte per a qualsevol turisme,si es va amb autocaravana te un tram prou estret i amb timba cap al final.

Aproximació: Seguim a peu per la pista i després d’una forta pujada arribem a un coll. A l'esquerra hi ha una pista amb una cadena,per aquí apareixerem a la baixada. Enlloc d'aixó baixem rectes per la la pista que portàvem,la que NO té la cadena. Al cap d'uns 10 minuts hem d'estar al cas  en un revolt tancat on trobem una fita i un corriol a ma esquerra. Seguim el corriol fins que trobem una nova fita a mà esquerra. Seguim aquest nou corriol, molt poc definit i en tendència a la dreta anem trobant el camí més lògic fins arribar alpeu de l’esperó on comença la via. Grimpem/caminem per l'esperó/carena fins que topem amb una rampa de III on ja toca encordar-se, prou cómode.
Orientació: Nord,diria que cap allà a les tres l'hi va entrar una mica el sol.
Material: 14 cintes exprés,nosaltres hem possat un friend multirang mitjà a la primera tirada ( equivalent a Camalot 0.75/1).
Grau obligat: V+/A1e.
Descens: Des de la darrera reunió seguim un corriol cap a l’est que ens portarà fins una pista que haurem de seguir fins Castell Llebre. 2,5 kms aproximadament,1 hora i cartells indicatius. Anirem a espetegar a la pista tallada amb cadena de l'aproximació.
Ressenyes: Escalatroncs i col.leccionista de vies.Gràcies!.