divendres, 8 de desembre del 2017

Axis Mundi a Busa.

La més justeta en quant a roca de les de l'Indi  que hem fet a Busa,degut a l'equipament abundant marca de la casa la pèssima qualitat de la roca en algún tram no suposarà cap entrebanc.Te algun díedre prou interessant. Perfecte per combinar amb la veïna Esperó de la Martina. Possats a escollir vies de l'Indi a Busa a nosaltres ens han agradat molt més la Trabucaire i la Peus Negres.

Accés: A Solsona hem d'agafar la carretera C-26 en direcció a Berga i seguir-la aproximadament fins al km. 114 on trobem una desviació a ma esquerra que indica Busa i Bessora. Agafem aquesta carretera i anem seguint els indicadors de Busa. Uns 12 km després arribem a una cruïlla on cal estacionar just sota una torre elèctrica. A ma esquerra la carretera puja al Pla de Busa i a la dreta hi ha una pista que seguiriem per anar a les altres vies de Busa.
Aproximació: Seguim la pista de baixada uns cent metres i veiem un corriol fitat a ma esquerra. Cal agafar aquest corriol i seguir-lo fins una mica abans de la Canal de Cal Rial. La via comença sobre d'un petit pedestal,bolts visibles a la dreta d'una arrel.
Material: Crec que només hem possat algún friend fins al 3 a la segona tirada,potser va bé un estrep per trampejar un pas de 6a una mica tonto/obligat al darrer llarg.

Grau Obligat: V+. Hi ha un pas de 6a a la darrera tirada ben tonto i que no se si es pot trampejar. És un pas de fissura ample que no saps si per dins o per fora i on la roca no acaba d'acompanyar massa,aixó si el parabolt queda ben a prop.
Orientació: Sud.
Descens: Crec que si volem fer una altre via el millor es baixar a la dreta per la Canal de Cal Rial. Si volem tronar al cotxe el millor és anar a la esquerra i creuar el Pla de Busa fins a la carretera per retrobar l'aparcament.

1. no es pot escalar fis el març, si no repectem la moratoria ens xaparan la paret collons!!!!(PACA)

2. La vaig fer a l'Octubre.
    Que vol dir moratoria?

3. Aquest sector està fora de la zona de moratoria, n'hi han varies vies que al ser curtes es poden empalmar !

4. Algú em pot dir sisplau que és aixó de la moratoria?.
    Gràcies per la informació!

1. no es pot escalar aqui fins al març.en tot busa.es un acord amb el propietari dels terrenys...i va costar molt aconseguir-ho!!!!(te molta mala llet)

2. La moratoria va de la zona de la Peus Negres cap a la dreta ! a l'esquerra encara trobem un bon grapat de vies !

5. No comparteixo per res aquest acord,però entenc que aquest blog ha de donar veu a totes les sensibilitats dins de l'escalada.Si algú em pogués fer arribar informació concreta(dia d'iniçi,dia de finalització,vies afectades,vigència de l'acord....) en faris difusió al blog.
    Paca i Anónim moltes gràcies per la informació.
    Salut i desobedència!.

6. Jo crec que les vias del Indi, tambe estan afectadas.. Aniol.

7. Estaria bé saber-ho segur per poder obeir o desobeir amb tota la informació.
    Gràcies per l'aportació Aniol!.

8. Bueno, intentare aclarir la info que tinc, jo tinc entes que hi ha un acord verbal entre el propietari de la zona i part dels escaladors en :restringir la escalada entre les zones compreses el que serian l espero nan i l agulla rodona, jo personalment el respectare per que hem considero escalador local, i la veritat sigui dita, de Desembre a Març a busa nomes escalen alguns valents, la resta, primavera i tardor.. Aniol

9. Ok Aniol moltes gràcies per la informació.A veure si em motivo i monto un post.
    Salut i mort a la propietat!!!