divendres, 30 de març del 2018

Almendariz al Pic del Martell.

Variada i amb un llarg de fissura ample molt característic a la segona tirada, la roca no està pul.lida pel pas de cordades peró la sortida de la primera reunió l'hem trobada fineta i l'aderència de la roca no acompanyava massa. El terçer llarg l'hem fet seguint les indicacions de la guia Barcelona y alrededores: de la role sortir a la dreta amb un flanqueig delicat assegurat amb burins en bon estat fins a enllaçar amb la Mutant World,aquí notem un canvi en el tacte de la pedra que està força pul.lida però hi ha tant ganda que no hi ha problema.

Accés: Des de Barcelona es fa per l'autovia de Castelldefels en direcció Sitges i Castelldefels. La deixem a la sortida 42 amb la indicació "Port Ginesta". Seguim paral.les a l'autovia en direcció Sitges. De seguida arribem a una rotonda i ens desviem a la dreta per entrar a l'urbanització " Rat penat ", crec que hi ha una tanca però està sempre oberta. Després d'una petita avinguda amb pins trobem una altre rotonda, seguim rectes per una carretera de revolts amb forta pujada i amb un cartell que indica " Parc Natural del Garraf". Quan portem 1.8 quilómetres des de la segona rotonda arribem a l'aparcament que ens queda a ma esquerra i que te un cartell que diu " Pic del Martell ".

Aproximació: Tot i no durar més de vint minuts és una mica incómode. Baixem uns metres i creuem la carretera. Pujem per traça força definida fins a un coll on ja veiem la paret Est del Pic del Martell i baixem pel vessant oposat en forta baixada seguint una de les múltiples traçes que hi ha. El sostre sota el qual montem la primera reunió és ben visble des del terra. Fissura amb pitons al debut i nom escrit.
Material: Nosaltres hem fet servir un tascó,vaguetes per ponts de roca i un joc de friends des de l'Alien gris al Camalot del 4.El del 5 sembla que hauria quedat millor.
Orientació: Est,ombra a partir de les 4.

Grau obligat: V+/A1.
Descens: Ja fa molts dies que vàrem fer la via però crec que de la darrera reunió de la Mutant World hem rapelat per una linea de ràpels a l'esquerra i amb dos ràpels llargs hem estat al terra perquè ens haviem deixat un mosquetó a R1. El més habitual deu ser baixar caminant,del final de la via acabem de grimpar uns blocs i carenem a l'esquerra seguint rastres de pas fins a trobar una traça més o menys bona.