divendres, 9 de març del 2018

El último Mohicano a la Codolosa.

Segurament aquesta via doni una mica la nota a la Codolosa degut al seu escàs i envellit equipament.Molts haureu xapat coses més velles i haureu escalat vies molt més expos peró a la Codolosa aixó sobta,acostumats a les seves líneas de parabolts lluents i més aviat abundants.Així doncs aquesta via és una interessant proposta pels que tinguin ganes de navegar una mica i anar caçant burins rovellats sobre una roca que no dóna cap problema però que te un puntet de pols,m'imagino que per estar poc concorreguda. Fent una mica de flanqueig a l'esquerra podrem aprofitar alguna reunió de La Tribu que te bolts.La sortida de R1 la podem fer pel dret ( 6a de bloc una mica de mal assegurar ) o fent marrada per la dreta.
Accés: Aparcament de la Salut,area recreativa al municipi de Collbató.
Aproximació: Des de l'explanada de dalt de les barbacoes agafem un corriol en direcció al torrent.Creuem el torrent per un pont de formigó i despres remontem torrent amunt.Quan la vegetació de l'esquerra desapareix és el moment d'enfilar cap a la base de la paret.Abans hi ha alguna traça més directa però està molt brut. Un cop a la base de la paret cal anar un pèl a l'esquerra,seria la primera via que comença a l'esquerra de l'Esperó de la Salut per on va laVia Iona.La primera tirada és comuna a la via l'Avi Trepador,seguir els bolts i arribant a una feixa anar a l'esquerra a buscar la reunió de tres expansions velles.

Orientació: Sud.
Grau obligat: V/V+.
Material: Malgrat que a la guia de la cara sud marqui claus he vist que alguns l'escalen només amb cintes exprés. Nosaltres hem fet un mix hi hem utilitzat alguns tascons i un joc de friends des de l'Alien verd al Camalot de l'1.
Descens: Nosaltres a la darrera tirada hem anat a l'esquerra abans de fer el darrer resalt a buscar la darrera reunió de La Tribu.
Hem fet dos ràpels per aquesta via,em sembla haver llegit que algú baixava amb un sol ràpel.
Ressenyes: Lapisipapel i Joan Baraldés.Gràcies!.

1. Ostres! No entenc com gent tan bona com vosaltres pot anar a escalar a la Codolosa. Suposo que plovia (o nevava), era de nit i estàveu desesperats per escalar. Si no no ho entenc...

2. Qualsevol excusa és vàlida abans d'anar a emborratxar-se al bar o al refu d'Agulles.
    Recorda el lema del blog:In Rostoll we trust!.

3. Una de les vies amb mes caracter de la codolosa.