dilluns, 5 de març del 2018

Kalamity's and the Papa's,nova via al Peladet de Baix.Montsec de Rúbies.

Una nova opció per gaudir d'aquest racó ben solitari del Montsec,crec que una mica més difícil i bastant més llarga que la seva veïna Xavi Teixidó. Si ens decidim a fer aquesta via ens hi trobarem una escalda ben variada amb nombrosos trams de placa i també amb bons díedres. Inevitablement creuarem un parell de feixes malgrat aixó la majoria de llargs són tiesos i tenen un bon ambient. Les feixes l'hi resten continuïtat a l'activiat però també ens poden peremetre una retirada relativament cómode cap a la Canal de la Lloba. La via ha estat oberta en cinc atacs entre l'Octubre del 2.015 i l'Octubre del 2.017,en els quals a part d'obrir els llargs hem anat sanejant i netejant la via. Si podem hi farem alguna visita més per acabar de pulir-la,de moment ha quedat una ruta d'aventurilla per mentalitats tot terreny on segurament hi haurà trams de IV-V un pèl expossats.
Orientació: Sud Oest,el sol hi entra entre 10 i 12.
Accés:  Si no disposem de vehicle tot terreny o similar ( hem passat amb la C15) haurem d'aparcar al poble de Rúbies. En cas de tenir un vehicle 4x4 uns cent metres abans d'arribar a Rúbies trenquem per una pista a l'esquerra i la seguim uns 2.9 km. Aparquem en una petita esplanadeta a ma esquerra,en un revolt a dretes abans d'una forta baixada. Aquesta última baixada no ens hem atrevit a fer-la amb la C15. Si es baixa a peu des del poble de Rúbies hi ha dreçeres que van tallant la pista ( pintura groga).

Aproximació: Seguir baixant per la pista fins al final. Aquí agafar un corriol a ma dreta en direcció a la Canal de la Lloba, passat un gran bloc caigut cal anar cap a la paret. A l'iniçi de la via hi ha una sabina xarracada i llaçada,també es veuen algunes de les assegurançes del primer llarg i es troba uns 50 mètres abans d'entrar a la Canal de la Lloba. De baixada passarem pel peu de via.

Material: 16 cintes exprés,un joc de tascons i un altre de friends des de l'Alien blau al Camalot del 4.Va bé repetir l'Alien groc i els Camalots #.5 i .75. En algún punt pot ajudar el del número 5 però diria que és prescindible. Per possar alguna xapa hem utilitzat pitons,si es va just de grau pot fer servei portar algú pitó curt i el pedal.

Grau obligat: 6a/A1. Hi ha trams de IV/V exposats.
Descens: Del final de la via baixar a l'esquerra on trobarem un coll. Un cop aquí baixem a la dreta per la incómode Canal de la Lloba. En aquesta canal hi ha un ràpel que es pot evitar amb una marrada/desgrimpada per l'esquerra.