dimecres, 7 de març del 2018

Ressenyes del Piteu dreta.

Sector amb un grapadet de vies més aviat curtes i bloqueres,de bon conglomerat però amb alguna entrada una mica pul.lida. Compte que hi ha unes quantes vies on han tret els parabolts,només han quedat els espàrregs i les reunions. Si algú en sap el motiu i si es poden tornar a equipar s'agraeix informarció. El sector està una mica dispersat i cal caminar una per anar fent les vies. El peu de via està netejat lo just,la petita ferrada per aproximar fa que no sigui possible anar-hi amb els gossos i una mica difícil si s'hi va amb nens. La corda de l'accés està bé però si es canvia tampoc passa res. El sector te orientació Est,el sol hi deixa de tocar cap allà la una. L'accés nosaltres l'hem fet des de Monistrol des d'on pujem en direcció al Monestir de Montserrat  per la BP-1121.Despres de passar el km 8 la franja rocosa de El Piteu comença a ser visible. Entre el km 9 i el 10, a l'alçada del 9,5 hi ha l'anomenat Revolt de la Paella. Just passat aquest revolt, a ma dreta, trobem un indicador del terme municipal de Marganell i una carretera asfaltada més petita.
La aproximació es fa localitzant un corriol a ma dreta en una explanada que hi ha a l'inici de la carretereta. Aquest senderet va seguint una carena. Hem d'estar atents a agafar una altre caminet menys marcat a ma dreta en baixada. Seguim aquest nou corrriol que sembla que va paral·lel a l'anterior fins que localitzem les cordes fixes a ma dreta que ens baixen al sector.