divendres, 4 d’agost del 2017

Serrat Torras a la Roca del corb.

La veritat és que ens ha agradat més del que esperàvem, l'hem trobat una via súper guapa. La primera tirada si fem 6a/b la podrem escalar integrament en lliure, es tracta d'un llarg molt variat amb finura, trams atlètics,díedre i placa. El segón llarg és un mur mantingut de cinquè amb una roca de pel.licula que farà caura la baba als amants de la placa montserratina.I encara ens quedarà una terçera tirada amb una primera part atlètica d'essències rigleres seguida d'un artificial fàcil però espectacular i placa xula per acabar de sortir. La putada de la via és l'aproximació molt selvàtica que cal fer per arribar a la base de la paret. Nosaltres hi hem anat després de fer Els Maldecaps de la Lourdes als Mullapans que queda a sota del Serrat del Corb i ens ha sortit una activitat amb força metres i ben a prop del cotxe.

Accés: Monestir de Montserrat, aparcament de pagament amb descomptes a federats.
Aproximació:  Des del Monestir prenem el camí que va cap a la Santa Cova. El seguim fins abans d’una corba força tancada. Ens desviem per un corriol (camí de l’aigua GR-96). Baixem pel camí fins tenir la Roca del Corb a la nostra dreta. Ens desviem, localitzem la via i prenem un corriol poc definit que ens deixa a peu de via.Per estalviar-se l'esgarrinxada per anar a peu de via hi ha qui rapela la via.Cal cercar l'accés al capdamunt de la paret poc despres d'agafar el trencall a ma dreta i seguir les indicacions del descens fins a trobar una corda fixe d'uns cinc metres que molaria canviar i trincada d'un bolt.
Orientació: Sud Oest. Nosaltres hi vàrem anar a finals de Juny i a les dues començava a estar a l'ombra. He llegit alguna piada d'algú que hi va estar a l'hivern i a les onze ja estava a l'ombra.
Material: Nosaltres hem fet servir catorze cintes exprés i un estrep. A la primera tirada hi ha un tram de díedre assegurat però hi entren coses.
Longitud: 100 mètres.
Grau obligat: V/A1e.
Descens: Carenar a l'esquerra per terreny herbós/rocós.De seguida veurem una torre elèctrica,caminem en direcció a aquesta torre però no cal arribar-hi.Creuem una explanada i al tram final sembla que calgui desgrimpar un petit cingle però buscant una mica a la dreta trobem un pas entre la vegetació que comodament ens retorna al camí de l'aproximació.