dilluns, 26 de març del 2018

Regira-Rocs a l'Esquelet

Escalada de dos llargs força diferents. El primer llarg és vertical i bastant equipat amb espits, un pitó i algun parabolt. I el segon llarg és tombat i una mica exposat. De fet, estrictament parlant, l'únic llarg  que seria de la Regira-Rocs és el primer. El segon pertany a l'Aresta Brucs, que originalment  accedia a l'aresta sud des de la Xemeneia Torres-Homet amb un flanqueig que té pinta a delicat. Sembla ser que la Regira-Rocs es va començar a reequipar amb parabolts, però la feina es va quedar a mig fer o han tret les xapes. A l'inici de la via trobarem alguns espàrrecs sense xapa ni cargol (diria que són del 8, però no n'estic segur).

-Accés: Aparcament de Can Maçana, situat en un coll a la carretera entre el Bruc i Manresa. Convé no deixar res al cotxe, ja que és un lloc típic de robatoris. Ara per aparcar-hi els caps de setmana i festius cal pagar 4€ (2€ si estàs federat).
-Aproximació: Des de l'aparcament pugem en direcció al refugi d'Agulles (senyalitzat). Al cap de mitja hora arribarem al Pas de la Portella, el superem i un cop al coll del damunt hem baixat pel vessant oposat. Seguint sempre el camí principal i fent una pujadeta després de creuar un torrent sec arribem al refugi d'Agulles. Aquí ja veiem a la nostre esquerra l'Esquelet amb la característica llastra per on va la clàssica Torres-Homet. Pugem per la Canal de les Bessones fins que localitzem l'Agulla de l'Esquelet a la nostra esquerra. Després ja només cal remuntar per dins el bosc fins a la base de la paret. Un cop a la base de la paret anem baixant cap a l'esquerra, passant l'evident entrada de la Torres-Homet. Després trobarem dues línees d'espits i espàrrecs de cargol. La de l'esquerra és la Regira-Rocs i la de la dreta és la via del Xavi.

-Orientació: Sud.
-Material: Cintes exprés i un Camalot #0.75 per un forat que hi ha abans d'entrar a la R1.
-Dificultat obligada: V+/6a.
-Descens: Nosaltres hem rapelat per la cara N amb un sol ràpel de 20 metres. Després es baixa fàcilment cap a la Canal de les Bessones.
-Ressenya: Nosaltres hem anat amb la guia nova d'Agulles. Penjo aquesta que he trobat al blog de Rotpunkt & Holds:

1. Hola, Marc!
    Espero que te'n recordis de mi.
    Veig que continues escalant a tot drap. Molt bé!
    Jo he estat un any sense tocar roca, per un pinçament que vaig tenir. Ara estic força millor. De fet, estic planejant una anada a l'Agullola amb en Pep Vila i el meu fill. Tot depèn del temps (i de la disponibilitat del meu fill, que ara viu fora).
    Tinc molt bon record de les nostres escalades.
    Una abraçada!
    Joaquim

2. Hola Joaquim,
    I tant que me'n recordo de tu!.
    Ja diras quan aneu a l'Agullola,a veure si m'hi puc afegir.
    He perdut els contactes,si em vols passar el teu número el meu és 630915250.
    Me n'alegro que ja estiguis recuperat de l'esquena.
    Fins aviat!

1. Matrc,

Acabo d'aplaçar l'anada a l'Agullola per a l'estiu, perquè al meu fill no li anava bé.
      T'avisaré.

3. Perfecte Joaquim!.
    A veure si puc venir que fa molt que no xerrem.
    Una abraçada!

4. La reseña es de cuando era pequeño.

5. La topo és vella però continua sent útil. Potser més que alguna altra més recent. Però si vols la traiem.